Koronavirüs salgını ve akabinde gelen Rusya-Ukrayna savaşından itibaren global ekonomik problemler sürüyor.

Avrupa ülkeleri yakın tarihlerinde görmedikleri enflasyon artışlarını yaşıyor.

Bu ülkelerin başında Almanya geliyor.

Almanya’da temmuzda yüzde 6,2 olan enflasyon ağustos ayında yüzde 6,1 ile 0,1’lik bir düşüş gösterdi.

Yüksek enflasyon karşısında bilhassa emeklilere yapılmayan maaş artışları ülkede alım gücünü düşürürken toplumda huzursuzluğu artırdı.

Almanya’da Türkiye’den tanıdık bir uygulama

Bu sorun karşısında market ve üreticiler, Türkiye’den alışık olduğumuz bir metoda başvurdu: Saklı artırım…

Almanya’da birçok üretici ve market, gramajları düşürerek eserlere bâtın artırım yaptı.

Konuyu ülkenin en değerli yayın organlarından Bild masaya yatırdı.

Almanya’da zımnî artırım yapılan gargara

Gizli artırım yapan firma sayısı iki katına çıktı

Haberde açıklamalarına yer verilen Hamburg Tüketici Merkezi’ne nazaran bu uygulama her geçen gün yayılırken şikayetler de bu oranda artıyor…

Yıl başından bu yana iki katına çıkan şikayetlere karşın üreticiler, uygulamanın yasal olduğunu savunurken gramaj düşürülerek yapılan artırımlar kozmetikten besine çabucak her kalemde uygulanıyor.

Almanya’da bâtın artırım yapılan ekmek

Kozmetikten besine her kalemde birebir hile

Bild’in verdiği örneklere nazaran, daha evvel 600 ml olan ve 4,45 euroya satılan bir gargara, 500 ml yapılarak 4,95 euroya satılıyor. Böylelikle yüzde 33 artırım yapılmış oluyor.

Başka bir örnekte markanın da ismini değiştiren firma, 250 gramlık ekmek rulosunu 1,39 euroya satarken yeni ismiyle birlikte 150 grama düşürerek 1,86 euroya piyasaya sürdü. Firma, böylece yüzde 127 artırımı gizlice uyguluyor.

Benzer bir hile 200 gramlık bir şekerlemede de görülüyor. Firma 1,09 euroya sattığı eseri 150 grama düşürüp birebir fiyattan satmaya devam etti. Bu da yüzde 33’lük bir artış manasına geliyor.

Almanya’da zımnî artırım yapılan şekerleme

By Admin